Eberspächer


    Ogrzewanie postojowe jest niezależnym urządzeniem, które ma na celu dogrzanie wnętrza samochodu i/lub silnika. Możemy wyróżnić dwie grupy:

  • ogrzewanie postojowe suche (powietrzne)
  • ogrzewanie postojowe mokre (wodne)

    W autach osobowych w grę wchodzą ogrzewania mokre. Suche wykorzystywane są w ciężarówkach, aby dogrzewać kabinę np. w czasie, gdy kierowca śpi. Ogrzewanie suche grzeje powietrzem. Natomiast mokre rozgrzewa płyn chłodniczy, następnie ciepłe powietrze wtłaczane jest do kabiny poprzez nawiewy.

    Dzięki ogrzewaniu postojowemu w osobówce, w mroźny poranek mamy dogrzany silnik, ciepłe wnętrze i odszronione szyby. Efektami są dłuższa żywotność jednostki napędowej czy mniejsze zużycie paliwa. Po odpaleniu auta nie trzeba czekać aż odmarzną albo odparują nam szyby.



Rodzaje sterowania - są trzy możliwości:

  • włącznik zamontowany w kabinie auta
  • zdalne sterowanie pilotem - tutaj zasięg wynosi około 1000-1500 metrów w linii prostej
  • sterowanie przy pomocy telefonu komórkowego - zasada jest podobna jak przy pilocie, tyle że zasięg mamy już globalny, po wybraniu odpowiedniego numeru "dzwonimy do naszego samochodu"

    W każdym z powyższych przypadków możemy ustawić zakres temperatury, którą chcemy mieć rano w pojeździe. Rozbudowane wersje dają też możliwość programowania w trybie siedmiodniowym konkretnych godzin, kiedy ogrzewanie ma pracować.